Zpět
Čertíci

Čertíků se nebojíme, my už vážně nezlobíme. Budeme se hezky učit, budeme si hrát, s čerty si povídat.

Cílem projektového dne je v dětech probudit zájem o téma ČERTÍCI, něco hezkého vytvořit a nového se naučit. Do výuky je zařazováno množství různých her a soutěží, které motivují a v neposlední řadě rozvíjí komunikační dovednosti a vztahy mezi vrstevníky. Byla využita interaktivní tabule, pestrá řada výukových materiálů, pomůcek.

Naplánovali jsme si projektový den s názvem ČERTÍCI. Jsme třída čertic a čertíku a s paní učitelkou jsme si to náramně užili. Oblékli jsme se do čertovského (červené, černé barvy, huňatých vest), kdo měl, si připevnil ocas, zakoupil, nebo vytvořil rohy. Někomu i krásně svítily.

 

Celý den jsme propojili zábavnou a hravou formou v hodinách ČJ, M, AJ. Přitom jsme si rozšířili slovní zásobu, zopakovali učivo, rozvíjeli jemnou motoriku. Vše s metodickým návodem, který byl vždy promítnutý na interaktivní tabuli.

 

První hodinu – v českém jazyce jsme si rozdali pracovní listy (Mikulášovy vousy – druhy vět). Přečetli jsme si nahlas zadání, kdy děti si měly přečíst všechny věty, které označily značkami druhy vět (O, T, R, P). Věty jsme rozstříhali, roztřídili podle návodu. Mikulášovi jsme tyto věty nalepili jako vousy, ale pouze věty oznamovací, a nakonec jsme Mikuláše vybarvili. Nyní nám Mikuláš dělá výzdobu třídy na nástěnce. U Mikuláše jsme ještě chvíli zůstali, a pracovních listů také, pracovní listy byly rovnou dva. První list jsme vykreslili, poté vystřihli Mikuláše a na druhém pracovním listu jsme vystřihli dopis a obálku, kde jsme napsali slib, že už nebudeme zlobit a v čem se zlepšíme. Vše jsme nalepili k Mikuláši. Hotový pracovní list se odevzdal rodičům. V matematice jsme si zopakovali sčítání, odčítání s přechodem přes 10. Dostali jsme krásný obrázek s čertíkem.

 

Pokračovali jsme bojovkou s čertíky – vlastně jsme se hned dostali do pekla, kde jsme plnili pekelné úkoly. Pěkně jsme se přitom zapotili, ale stálo to za to. Hravou formou jsme došli k cíli. Počítali jsme čerty, jejich rohy, ale i kopyta. Porovnávali jsme čísla a hledali zlobivé děti. Dokonce jsme třídili barvy a vytvořili jsme čertům řetěz. Nejvíce nás bavil úkol s názvem Čertovo kopyto. Vytvořili dvojice a se zavázanýma očima jsme měli obout nohy židle do čtyř našich bot – měřili jsme čas a vybrali vítěze. Hodně jsme se nasmáli, ale i krásně fandili (podporovali své spolužáky – čertíky).

 

Dále jsme využili čertovy pytle – slova nadřazená.  Vykreslili brambory – slovo podřazené ke slovu zelenina, a nakonec seřadili slova podřazená podle abecedy. Zopakovali jsme si slova opačného významu, synonyma, samohlásky a přepisu. Dokonce jsme stihli příběh o Pavlíkovi a Mikuláši – kontra čtení s porozuměním. Barvy a abecedu jsme si zopakovali v anglickém jazyce (plácačky se suchým zipem + barevné kartičky). Odměnou nám byl diplom za splněné disciplíny a úkoly v hodinách, a hlavně průkaz hodného dítěte, který potvrzuje, že jsme všichni hodní a nepatříme do pekla 😊, s podpisem Lucifer.

 

 

Lucie Kusáková, Petra Kovářová


Poslední změna: 22.12.2022 - 13:23
  • Informace o škole
    • IČO: 47861665
    • č. ú.: 1684240359/0800
    • Platby pro rodiče: 1142002006/2700
    • e-mail: info@zsvratimov.cz
    • tel.: 596 732 002
    • datová schránka: v9f2gst
    • Základní škola VratimovDatyňská 690, 73932, Vratimov
  • Online žákovská

    Elektronická žákovská knížka

     

  • SmartClass

  • Poslední příspěvky
  • Odkazy

    Projekty školy
    >>>>>>>>>>